PR003: MANUAL CHOPSTICK HELPER(ALAT BANTUAN CHOPSTICK TANPA MOTOR)

Projek RBT kali ini adalah berkenaan dengan  tema Projek RBT makanan.


Berikut adalah gambaran projek ini:



Mungkin ramai yang mengatakan idea ini sebagai bahan lawak.Kita kena ingat.Setiap idea yang terhasil,pasti bermula dari masalah yang dihadapi.Saya tidak pernah menganggap apa2 idea itu mengarut kerana sebagai seorang manusia yang perlu berfikir,setiap apa yang dicipta perlu dipandang secara positive.

Saya ceritakan bagaimana idea projek ini boleh terhasil.Beberapa puluh tahun yang lepas,saya telah pergi ke negara china untuk menyelesaikan satu urusan.Masalah yang saya hadapi adalah semua kedai makan halal di negara china pada masa itu tidak menyediakan sudu dan garfu di kedai mereka.Malahan air jua tidak dijual kerana rakyat mereka makan makanan yang berasaskan sup.Saya lansung tidak tahu menggunakan chopstick dan saya mengambil masa sehari untuk belajar menggunakannya.Hal ini berlaku tak silap saya pada tahun 2000.Dan dengan itu,saya telah menghasilkan rekaan ini di bilik saya .

Dan saya percaya.jika apple mengeluarkan chopstik ini,pasti beratur pengguna yang akan membeli .

Tak percaya?


Ante nampak ini batu ???


"SUPREME",sebuah label fashion besar yang berpengkalan di Amerika Syarikat telah mengeluarkan batu bata nya sendiri.Anda pasti tidak terfikir tujuan utama mereka mengeluarkan batu bata ini.Tujuan nya adalah sebagai alat keselamatan bagi menggantikan kayu baseball yang selalu disimpan di dalam kereta,

Berikut adalah bahan bahan yang digunakan untuk membuat projek RBT ini:



Cara cara untuk membuatnya adalah seperti video di bawah:



Selain daripada ini,kami juga ada membuat projek yang lebih fun berkenaan dengan chopstick ini iaitu projek RBT motorize chopstick.

Semua bahan boleh dicari di kedai2 berhampiran rumah anda atau boleh membeli terus di www.rbt.guru



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...